روشهای کاهش ph آب استخر

روشهای کاهش ph آب استخر

چگونه PH آب را کاهش دهیم

یکی از واحهای سنجش کیفیت آب درجه pH آب می باشد که عددی بین 0 تا 14 بوده و مقدار اسیدی یا قلیایی بودن مایع را اندازه‌گیری می‌کند.

هر دو سطح خیلی کم یا خیلی زیاد pH آب دارای اثرات نامطلوب متناظری هستند که می تواند در زندگی موجودات متأثیر بسزایی بگذارد ، بنابراین مهم است که بدانیم چگونه PH آب را کاهش دهیم تا آن را به تعادل برگردانیم که برای مصرف، استخرهای شنا و استخرهای ماهی مناسب است.

روش های زیر را در نظر بگیرید.

1- زاج

آلوم روشی برای کاهش pH آب است که بیشتر مورد استفاده جامعه قرار می گیرد، هم برای کاهش PH آب استخرها و استخرهای ماهی و هم کاهش PH آب رودخانه و آب چاه حفاری شده.

آلوم (Al2(SO4)3) می تواند به ته نشینی کمک کند و pH آب را کاهش دهد. به عنوان مثال، زمانی که از آلوم استفاده می شود، آب با PH خنثی 7 را می توان به سرعت به pH 6.5 کاهش داد. فرآیند ته نشینی همچنین باعث کاهش بیشتر pH آب به pH 5 می شود. با کمال تعجب، زاج همچنین می تواند آب را از طریق لخته سازی تصفیه کند. بنابراین می توان از این نوع زاج به عنوان ابزاری با دو کارکرد متفاوت استفاده کرد که برای یکدیگر سودمند هستند.

2- لیمو

هرچه PH آب کمتر باشد، محتوای آب اسیدی تر است. بنابراین، جای تعجب نیست که لیموترش که به خاطر اسیدی بودنش شناخته می شود، می تواند به عنوان راهی برای کاهش PH آب به خصوص آب آشامیدنی نیز استفاده شود.

این میوه غنی از ویتامین C، علاوه بر رفع تشنگی، در واقع می تواند برای متعادل کردن و حتی کاهش pH آبی که مصرف می کنیم استفاده شود. با این حال، فقط مطمئن شوید که سطح اسیدیته آب در حد معقولی باشد، زیرا PH آب بسیار پایین طعم بسیار ترش و تلخی خواهد داشت.

شما همچنین می توانید برش های لیمو را به آب خود اضافه کنید که به عنوان روند سم زدایی آب نیز شناخته می شود.

۱۱ روش برای کاهش PH آب استخر
۱۱ روش برای کاهش PH آب استخر

3- پاپایا

یکی دیگر از راه های طبیعی برای کاهش PH آب استفاده از ساقه و برگ پاپایا است. این روش به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی و بی خطر بودن برای سلامت پنگاسیوس پرورش یافته در استخرها توسط کشاورزان پانگاسیوس حمایت می شود. در واقع ساقه و برگ پاپایا نیز می تواند غذای گربه ماهی باشد. فقط باید برگ ها و بخش های ساقه پاپایا را در یک گودال آب خیس کنید

4- برگ های کتاپانگ

یکی از طبیعی ترین راه ها برای کاهش PH آب استفاده از برگ کتاپانگ است. برگ های کتاپانگ روشی از زمان های قدیم برای متعادل کردن و کاهش pH آب است.

برای این روش ابتدا باید برگ های کتاپانگ را بجوشانید. بدون این فرآیند جوش، برگ‌های کتاپانگ به دلیل تانن‌های موجود در برگ‌های کتاپانگ، آب را زرد می‌کنند. پس از جوشاندن، می توان برگ های کتاپانگ را برداشت و چند روز در یک گودال آب خیس کرد. این روش طبیعی برای کاهش PH آب بسیار توصیه می شود زیرا محیط اطراف را آلوده نمی کند و موثر شناخته شده است!

5- اسید هیدروکلریک و اسید موریاتیک

اسید هیدروکلریک و اسید موریاتیک معمولاً به عنوان راهی برای کاهش pH آب استخر استفاده می شود. علاوه بر این، اسید کلریدریک و اسید موریاتیک نیز برای خنثی سازی و کنترل PH آب در صنایع داروسازی و آب معدنی بطری استفاده می شود. دانستن میزان مصرف اسید کلریدریک بسیار مهم است.

در حال حاضر، فروشگاه های زیادی وجود دارد که محلول های اسید هیدروکلریک و اسید موریاتیک برای استخرهای شنا را می فروشند، اما برخی از آنها به صورت غلیظ هستند و ابتدا باید رقیق شوند. پس از ریختن محلول های اسید هیدروکلریک و اسید موریاتیک، 4 ساعت قبل از استفاده از استخر صبر کنید. سپس مجدداً PH را با PH متر آب اندازه گیری کنید.

6- بی سولفات سدیم

این محتوای که به عنوان اسید خشک نیز شناخته می شود، اغلب برای کاهش pH آب استخر استفاده می شود. به طور معمول، بی سولفات سدیم به شکل پودر فروخته می شود. کاربرد آن همانند اسید کلریدریک است.

هنگام استفاده از بی سولفات سدیم باید مراقب باشید زیرا تماس طولانی مدت پوست با بی سولفات سدیم می تواند باعث تحریک و حتی سوختگی شود. پس از استفاده از بی سولفات سدیم تا 4 ساعت صبر کنید. اگر PH آب هنوز به اندازه کافی بالا است، می توانید بی سولفات سدیم را دوباره به آب اضافه کنید.

7- سیستم CO2 را نصب کنید

CO2 کاملا اتوماتیک است، به این معنی که سیستم سطح pH استخر شما را کنترل می کند و در صورت لزوم برای کاهش pH CO2 اضافه می کند. برخی دیگر به صورت دستی کنترل می شوند، بنابراین شما باید سطوح را روزانه بررسی کنید و در صورت نیاز جریان CO2 را تنظیم کنید. مرجان های خرد شده را از مخزن خارج کنید.

اگر با pH بالا در مخزن خود مشکل دارید، بستر ممکن است علت آن باشد. در حالی که در مخزن عالی به نظر می رسد، مرجان های له شده در واقع می توانند PH آب را افزایش دهند، بنابراین تنها در صورتی باید از آن استفاده کنید که ماهی هایی را که محیط قلیایی تر را ترجیح می دهند نگهداری کنید.

برای فیلتراسیون و تزیین طبیعی، چوب های دریفت را در آکواریوم خود قرار دهید

8- استفاده از چوب های خشک شده

برای کاهش PH آب، چوب های خشک شده را در مخزن ماهی قرار دهید.

علاوه بر این که در مخازن ماهی عالی به نظر می رسد، چوب های خشک شده به طور طبیعی آب مخزن شما را نیز فیلتر می کنند. حتی یک نمونه کوچک از چوب خشک شده طبیعی PH مخزن را کاهش می دهد و همچنین به تثبیت آن کمک می کند. علاوه بر این، driftwood به ماهی شما مکان جدیدی برای کاوش می دهد.

برای فیلتراسیون و تزیین طبیعی، چوب های دریفت را در آکواریوم خود قرار دهید

علاوه بر این که در مخازن ماهی عالی به نظر می رسد، چوب های خشک شده به طور طبیعی آب مخزن شما را نیز فیلتر می کنند. حتی یک نمونه کوچک از چوب خشک شده طبیعی PH مخزن را کاهش می دهد و همچنین به تثبیت آن کمک می کند. علاوه بر این، driftwood به ماهی شما مکان جدیدی برای کاوش می دهد.

9- پیت ماس را به فیلتر اضافه کنید

پیت ماس را به فیلتر اضافه کنید تا PH آب را کاهش دهید. از آنجایی که پیت ماس می تواند به هم چسبیده و زمانی که مخزن را تمیز می کنید می توان آن را جدا کرد، بهتر است پیت ماس را در کیسه توری قرار دهید، سپس کیسه را در فیلتر قرار دهید. پیت ماس به طور طبیعی از فیلتر پشتیبانی می کند و به کاهش سطح pH در مخزن کمک می کند.

10- فیلتر آب نصب کنید

فیلترهای اسمز معکوس فیلترهای بسیار موثری هستند که تا 99 درصد از آلاینده ها را از آب حذف می کنند و در عین حال یون هایی را به جای می گذارند که به حفظ سلامت ماهی کمک می کند. از آنجایی که آلاینده ها PH آب را افزایش می دهند، فیلتر به طور طبیعی pH را کاهش می دهد زیرا آب را تصفیه می کند .

11- سیستم پر کردن اسید را نصب کنید

یک سیستم پرکننده اسیدی با تعیین سطح pH به طور خودکار آب را متعادل می کند. سپس اسید را با یک پمپ اندازه گیری شیمیایی به جریان آب تزریق می کند تا آب قبل از خروج از شیر به PH خنثی کاهش یابد. نصب این نوع سیستم به بهترین وجه توسط یک متخصص انجام می شود، بنابراین اگر علاقه دارید با یک متخصص آب محلی در منطقه خود صحبت کنید.

راه های مختلفی برای کاهش pH آب وجود دارد، هم با استفاده از مواد طبیعی و هم از مواد شیمیایی. یکی دیگر از کارهای مهمی که باید انجام دهید این است که به طور مرتب PH آب خود را با یک PH متر دقیق اندازه گیری کنید.

شرکت بهساز آب بسیار مفتخر است که توانسته بیش از دو دهه، محصولات ارزنده‌ای و با کیفیتی را در زمینه تصفیه آب خانگی ،تصفیه آب صنعتی  و تصفیه آب استخر به مشتریان خود ارائه دهد.

در صورت هرگونه سؤال یا مشاوره رایگان می‌توانید از طریق شماره های همراه واتس اپ و تلگرام تصفیه آب 09122613501 ، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

دسته بندی ها

بالا