سیستم های هوادهی فاضلاب چیست ؟

سیستم های هوادهی فاضلاب چیست ؟

بخش هوادهی فاضلاب یکی از مهم ترین و اساسی ترین مراحل در فرآیند تصفیه فاضلاب های بهداشتی و صنعتی می باشد. یکی از بهترین بستر ها برای رشد و ایجاد میکروب ها و بوی بد فاضلاب های صنعتی و بهداشتی می باشند و با انجام این فعالیت که توسط سیستم های هوادهی فاضلاب صورت می گرد، میکروارگانیسم ها و باکتری های هوازی باعث جلوگیری از بوی بد و زننده تصفیه خانه ها خواهند شد.

انواع هوادهی فاضلاب

لازم به ذکر است که تجهیزات و روش های مختلفی برای انجام فعالیت هوادهی فاضلاب وجود دارد که هر کدام از این روش با توجه به شرایط محیطی و مقدار فاضلاب تغیر خواهد کرد. باید هنگام هوادهی شرایط را در نظر گرفته و سپس تصمیم گیری کنیم.

  • هوادهی سطحی شناور
  • هوادهی سطحی ثابت
  • هوادهی عمقی

دلیل اهمیت هوادهی فاضلاب

عملیات هوادهی در تصفیه فاضلاب شهری، تصفیه فاضلاب صنعتی و تصفیه فاضلاب بهداشتی بسیار مهم است. چرا که وجود آلودگی برای محیط زیست و هم برای خود انسان نیز بسیار مضر بوده و باعث ایجاد انواع بیماری می شود.

در فرآیند هوادهی، اکسیژن و هوا به فاضلاب تزریق شده به طوری که این هوا باعث خنثی شدن مواد خطرناک خواهد شد.

همان طور که می دانید فاضلاب های شهری، یهداشتی و صنعتی دارای مقدار انبوهی از مواد خطرناک، آلوده و سمی هستند که به راحتی می توانند سلامتی انسان و زمین را به خطر بیاندازند. از این انجام فعالیت هوادهی در فاضلاب ها بسیار ضروری بوده و یکی ار مهم ترین مراحل در فرآیند تصفیه فاضلاب می باشد.

انتخاب سیستم هوادهی مناسب

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده بشد که چگونه می توان سیستم هوادهی مناسب برای تصفیه فاضلاب را انتخاب کرد.

برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید بگوییم هنگامی که می خواهید سیستم هوادهی مناسبی برای انجام تصفیه فاضلاب خود انتخاب کنید برخی از عوامل تعین کننده هستند که می بایستی به آن ها توجه بسیاری داشته باشید.

  • اندازه مخزن
  • الزامات کارایی
  • حجم کل فاضلاب
  • نیاز اکسیژن برای فاضلاب
  • آب و هوای و موقعیت مکانی
  • هزینه های نگهداری، انرزی و اهداف سرمایه گذاری

تعمیر و نگهداری سیتسم هوادهی

بعد از مرحله انتخاب سیستم هوادهی مناسب برای دستگاه تصفیه فاضلابتان، باید به شرایط چگونگی نگهداری از آن را هم در نظر داشته باشید چرا که تنها خرید و استفاده از آن مهم نیست، بلکه نگهداری مناسب از آن نیز بسیار اهمیت دارد.

عدم نگهداری مناسب از سیستم های هوادهی باعث بروز اشکالاتی اساسی ماننده کارآمد نبودن دستگاه، افزایش هزینه های عملکرد، افزایش هزینه های تعمیر آن و در بد ترین شرایط غیر قابل تعمیر بودن آن که منجر به خرید مجدد این دستگاه می شود.

 

شرکت بهساز آب  یکی از معتبر ترین و قدر مندترین شرکت ها در زمینه سیستم تصفیه فاضلاب، سیستم های هوادهی و همچنین تجهیزات آن ها می باشد.

این شرکت با دارا بودن بهترین کارشاناسان در زمینه بکیج های تصفه فاضلاب و … شما را در خرید و کسب اطلاعات، راهنمایی می کند.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان، با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

مقالات مرتبط

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

 

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

دسته بندی ها

بالا