همه چیز درباره تصفیه خانه فاضلاب

همه چیز درباره تصفیه خانه فاضلاب

تصفیه خانه فاضلاب

در واقع آب فاضلاب آبی است که برای یک مصرف خاص و به خصوصی استفاده شده و به هر دلیلی کیفیت اصلی و تمیزی خود را از دست داده و در نتیجه آلوده شده است.

در پاسخ به سوال تصفیه خانه فاضلاب چیست باید بگوییم، در واقع تصفیه خانه فاضلاب محلی است که فاضلاب از طریق شبکه بسیار بزرگ جمع آوری فاضلاب برای انجام عملیات تصفیه و همچنین حذف آلاینده ها و آلودگی های موجود در آب، جمع آوری می گردد.

لازم به ذکر است که این عمل دارای فرآیند فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی می باشد. تمامی این فرآیند ها در تصفیه خانه فاضلاب صورت می گیرد.

امروزه با توجه به کمبود آب شرب و آب مصرفی در جهان، مجبور به تصفیه آب فاضلاب و استفاده آن برای مصارف کشاورزی و آبیاری هستیم.

امروز تصفیه آب فاضلاب، یکی از مهم ترین ارکان پیشرفت مدنی در جهان می باشد.

مراحل تصفیه آب فاضلاب

تصفیه آب فاضلاب شامل مراحل بسیار مهمی می باشد که هر کدام باید با رعایت اصول بهداشتی صورت بگیرند.

  • آشغالگیر:

دستگاه های آشغالگیر در واقع شامل دو قسمت بسیار مهم هستند که دارای میله های 30 تا 50 سانتی متری می باشند. وظیفه اصلی این میله ها این است که از ومواد جامد و بزرگی همچون پلاستیک، تکه های چوب، فلزات و …. جلو گیری کنند. قسمت دوم دستگاه آشغالگیر، یک توری نسبتا منسجم بوده که از ورود مواد کوچک و خرد ماننده شاخه ها، پوسته ها و ….. جلوگیری می کند.

  •  دانه گیر:

در واقه دانه گیر ها حوضچه هایی هستند که که از ورود دانه های ریز ذرات ماننده ذرات شن، ماسه، خورده سنگ ها، دانه های خاکستر و …… جلو گیری می کنند.

  • ته نشینی اولیه:

ته نشینی اولیه برای ذرات بزرگ تر از 10 میکرومتر صورت می گیرد. در این واحد، با استفاده از نیروی ثقل ذرات جامد معلق شده بیشتر از 10 میکرومتر جدا سازی می شوند.

  • هوادهی:

در تصفیه خانه فاضلاب با استفاده ار بلوئر و دیفیوز هوا را به فاضلاب انتقال می دهند. با هوادهی به فاضلاب، اکسیژن لازم برای تجزیه بیولوژیکی مواد آلی در فاضلاب به آب می رسد.

این کار را می توانیم به دو روش گسترده انجام دهیم. یکی آن که هوا یا اکسیژن خالص را با استفاده از پخش کننده ها وارد آب فاضلاب کنیم و دیگری آن که به استفاده از روش ایجاد تلاطم مکانیکی، باعث انحلال هوا در بین مواکول های آب شویم.

شرکت بهساز آب با در نظر گرفتن به روز ترین و استاندارد ترین متد های روز دنیا، یکی از معتبر ترین تولید کنندگان تجهیزات تصفیه فاضلاب در سطح کشور می باشد.

این شرکت با دارا بودن کارشناسان مجرب و خبره در زمینه دستگاه ها و پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی و تصفیه فاضلاب صنعتی آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز می باشد.

همچنین شما عزیزان می توانید جهت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت ها با کارشناسان شرکت تماس حاصل نمایید.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

دسته بندی ها

آگهی های ویژه

بالا