تاریخچه کارخانه تولید سیستم اسمز معکوس

تاریخچه کارخانه تولید سیستم اسمز معکوس

کارخانه اسمز معکوس

کارخانه اسمز معکوس یک کارخانه تولیدی است که در آن فرآیند اسمز معکوس انجام می شود. اسمز معکوس یک فرآیند متداول برای تصفیه یا نمک زدایی آب آلوده با فشار دادن آب به داخل غشا است. آب تولید شده توسط اسمز معکوس ممکن است برای اهداف مختلفی از جمله نمک زدایی، تصفیه فاضلاب، غلظت آلاینده ها و احیای مواد معدنی محلول استفاده شود.

یک کارخانه اسمز معکوس مدرن به شش کیلووات ساعت برق برای نمک زدایی یک متر مکعب آب نیاز دارد.
این فرآیند همچنین منجر به ایجاد مقداری زباله شور می شود. چالش پیش روی این نیروگاه ها یافتن راه هایی برای کاهش مصرف انرژی، استفاده از منابع انرژی پایدار، بهبود فرآیند نمک زدایی و نوآوری در حوزه مدیریت پسماند برای مقابله با ضایعات است.

تصفیه خانه های آب خودکفا با استفاده از اسمز معکوس که واحدهای تصفیه آب اسمز معکوس نامیده می شوند، معمولاً در زمینه نظامی استفاده می شوند.

عملیات سیستم اسمز معکوس

گیاهان اسمز معکوس به انواع تکنیک های پیش تصفیه از جمله نرم کردن، دکلره کردن و عملیات ضد رسوب نیاز دارند. پس از پیش تصفیه، سطوح بالای فشار، آب را از طریق یک غشای نیمه تراوا می فرستد، غشایی که همه آلاینده ها را حفظ می کند اما اجازه می دهد آب خالص از آن عبور کند. انرژی مورد نیاز به غلظت نمک ها و آلاینده ها در آب ورودی بستگی دارد. غلظت های بالاتر به انرژی بیشتری برای درمان نیاز دارد.

تاریخچه کارخانه اسمز معکوس

در سال 1977 کیپ کورال، فلوریدا اولین شهرداری در ایالات متحده شد که از فرآیند RO در مقیاس بزرگ با ظرفیت عملیاتی اولیه 11356 مترمربع (3 میلیون گالن) در روز استفاده کرد. تا سال 1985، به دلیل رشد سریع جمعیت کیپ کورال، این شهر دارای بزرگترین کارخانه اسمز معکوس فشار کم در جهان بود که قادر به تولید 56782 متر مکعب (15 میلیون گالن) در روز بود.

در اسرائیل در اشکلون در سواحل مدیترانه، بزرگترین کارخانه اسمز معکوس جهان 396000متر مکعب آب در روز تقریباً 0.50 دلار آمریکا در هر متر مکعب تولید می کند.

در غرب عربستان سعودی در ینبع، تولید در سال 1999 با 106904 مترمکعب آب در روز آغاز شد. بعداً در سال 2009 با مقداری گسترش تولید به 132000 متر مکعب آب در روز رسید.

در استان سند پاکستان، دولت استانی 382 دستگاه اسمز معکوس را در این استان نصب کرده است که از این تعداد 207 دستگاه در مناطق عقب مانده سند که شامل ولسوالی های ثار، تاتا، بادین، سوکور، شهید، بی نظیر آباد، نوشرو، فیروز و غیره است نصب شده است. 726 در مرحله نهایی تکمیل خود هستند.

در چین در سال 2010 یک کارخانه نمک‌زدایی برای تیانجین برنامه‌ریزی شد تا روزانه 100000 مترمکعب آب شیرین‌شده دریا تولید کند. در اسپانیا در سال 2004، 20 نیروگاه اسمز معکوس در امتداد کوستاس برنامه ریزی شد که انتظار می رود کمی بیش از 1٪ از کل نیاز آبی اسپانیا را برآورده کند.

نزدیک به 17 درصد از آب آشامیدنی در پرث، استرالیا از یک کارخانه اسمز معکوس است که آب دریا را نمک زدایی می کند. پرت یک کاندید ایده آل برای گیاهان اسمز معکوس است زیرا دارای آب و هوای نسبتاً خشک و خشک است که در آن منابع آب شیرین معمولی کمیاب است، با این حال توسط اقیانوس احاطه شده است.

شرکت آب استرالیای غربی کارخانه نمک‌زدایی پرث را در آوریل 2005 اعلام کرد. در آن زمان، این بزرگترین کارخانه آب شیرین کن با استفاده از فناوری اسمز معکوس در نیمکره جنوبی بود.

نظر خود را به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

دسته بندی ها

آگهی های ویژه

بالا